مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان : ۱۶۸ هزار نسخه الکترونیک در خوزستان صادر شد

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۶۸ هزار نسخه الکترونیک در خوزستان صادر شده است. به گزارش پایگاه خبری بنای زیبا؛علی خسروی اظهار کرد: در سال گذشته هشت شهرستان درخوزستان به صورت پایلوت (آزمایشی) فعالیت الکترونیک خود را آغاز کردند. وی با اشاره به صدور بیش از ۱۶۸ هزار نسخه
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۶۸ هزار نسخه الکترونیک در خوزستان صادر شده است.
به گزارش پایگاه خبری بنای زیبا؛علی خسروی اظهار کرد: در سال گذشته هشت شهرستان درخوزستان به صورت پایلوت (آزمایشی) فعالیت الکترونیک خود را آغاز کردند.
وی با اشاره به صدور بیش از ۱۶۸ هزار نسخه الکترونیک در خوزستان ، افزود: همچنین به روزرسانی پرداخت مطالبات مطبها و موسسات فعال در حوزه الکترونیک نیز انجام شد.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان این که با وجود سامانه نسخه نویسی الکترونیک، کاغد و دفترچه دیگر مبادله نمیشود،یادآور شد: اگر دفترچهای برگه سفید داشت اما تاریخ اعتبار آن به اتمام رسیده بود ما باید این دفترچه را باطل و یک دفترچه جدید برای بیمار صادر می کردیم اما اکنون به این کار نیازی نیست و پزشک به صورت آنلاین مدت اعتبار دفترچه بیمه بیمار را مشاهده خواهد کرد.
خسروی گفت: نسخه نویسی الکترونیک، به روز رسانی مطالبات پزشکان و موسسات طرف قرارداد، اجرای پروتکل های درمانی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تجویز و مدیریت هزینههای سلامت در آینده نظام سلامت را به دنبال خواهد داشت و هزینه ها را کاهش می دهد.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به استقبال و همکاری مطلوب پزشکان و موسسات طرف قرارداد از ارجای طرح نسخه نویسی الکترونیک، بیان کرد: در سالهای گذشته مراکز درمانی، مطبها، داروخانه ها و همچنین بیمارستانها اطلاعات خود را به صورت کاغذی یا به صورت سی. دی به بیمه سلامت ارائه می دادند و سپس در اداره به صورت مکانیزه و الکترونیک، ذخیره و رسیدگی میشد.
وی ادامه داد: هم اکنون اطلاعات الکترونیک بر روی فضای ابری یا واقعی سرور ذخیره میشوندو در هر زمان که نیاز باشد این امکان را داریم به این اطلاعات دسترسی داشته باشیم و برای گزارشهای مختلف از آنها استفاده کنیم.
خسروی گفت: غیر از حوزه درمان که به صورت واقعی باید انجام شود، اسنادی که در بیمارستان ها برای بیمار ایجاد میشود به صورت الکترونیک برای بیمه سلامت ارسال میشود.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: همچنین کارشناسان این اداره کل به صورت الکترونیک اسناد را بررسی و رسیدگی کرده و به بیمارستان ارجاع میدهند و بیمارستان از آن اسناد رسیدگی شده یک گزارش نهایی گرفته و سند را برای پرداخت مطالبات تحویل میدهد.
وی بیان کرد: در حوزه سرپایی این فرآیند از سال جاری در کشور آغاز شده و به این ترتیب است که اطلاعات بیمار اعم از نوع بیماریهای سابق و داروهای مصرفی و همچنین تاریخ اعتبار دفترچه بیمه با ارائه کد ملی به پزشک مورد قرارداد بیمه سلامت، به صورت آنلاین در اختیار پزشک خواهد بود.
خسروی افزود: بیمار با ارائه کد ملی خود، یک کد رهگیری از سامانه دریافت خواهد کرد که با مراجعه مراکز خدمات درمانی مانند داروخانهها، مراکز تصویربرداری و سایر موسسات درمانی، آن کد را ارائه می دهد و دیگر نیازی به همراه داشتن دفترچه کاغذی نخواهد داشت.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان عنوان کرد: با توسعه این سیستم، اطلاعات هر بیمار به شکل یک پرونده سلامت در فضای ابری اینترنت به وجود خواهد آمد و هر فردی که به پزشک مراجعه میکند پزشک میتواند به اطلاعات آن بیمار دسترسی داشته باشد که هر گروه درمان اطلاعات مربوط به خود را می بینند.
وی گفت: یکی از مشکلات گروه درمانی نبود اطلاعات کافی از سابقه بیمار است و به دلیل اینکه پزشک از سابقه بیمار اطلاعات کافی ندارد، نمیداند چه سطحی از درمان برای بیمار طراحی کند و بسیاری از مواقع یک پرونده جدید برای بیمار تشکیل میدهند.
خسروی بیان کرد: با توسعه این برنامه و استفاده از این فضا توسط همه گروه های درمانی با ایجاد یک پرونده در فضای اینترنت، مشکل دسترسی به اطلاعات درمانی بیمارمرتفع می شود.
برچسب ها :بیمه سلامت ، پایگاه خبری بنای زیبا ، خبر خوزستان ، خبر روز ، نسخه الکترونیک
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰